Sidor

lördag 3 mars 2012

I Gundes spår mot Vasalopp 2013

Då var jag tillbaks i Falun, det har varit en rolig vecka med träning hela tiden. Jag har lagt mycket fokus på distans och snabbhet den här veckan och det känns som om segarbenen börjar vakna till efter vintern. Kanske blir det racer nästa helg?! fan vad skönt.

Hela sportlovet har bjudit på kanonväder med många många plusgrader, t.ex. så var det 21 grader varmt i solen under torsdagen. Det är nog värmerekord of all time här i Äppelbo...

Idag avslutade vi veckan med lite Tompa-träning (dvs Spurter, attacker, spurter och mera spurter) Tompa, jag och Erik stack iväg till Vansbro, och körde 12 backintervaller i en kort backe, där man absolut hann med att få syra! Det blev även lite skyllt-spurter på dit och hemvägen, Den sista var uppför en lång slakmota där jag såg min chans att segra. Jag är tvungen att få upp pulsen riktigt ordentligt för att kunna sega ifrån Tompa, så jag kör ett riktigt jäkla långryck i foten av backen. men klart som f-n kommer han in på rullen! Och då går det som det går...      
Det var riktigt kul pass idag med taktiska dueller och annat skojj.

Igår stack vi iväg till Gundes spår i Skamhed, jag körde bara stakning för att vila benen lite. Och då kom jag på att jag ska köra Vasaloppet nästa år (om det nu går att anmäla sig som 95:a 2013) Vet inte riktigt varför, men det känns som om 9 mil stakning skulle passa mig med min enorma överkropp.
Det skulle kännas grymt att provat på det i alla fall! Imorron håller jag en tumme för Jörgen Brink och hoppas på massa attacker från Öijer så det blir något rekord!

Här är lite bilder från Gundespåret:
 


                                                   


Äppelbos bloggare 2012


                                                       

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar