Sidor

torsdag 22 mars 2012

Ibland är man i form.

Dag 5
Molnigt 15 - 17 grader men uppehall. Vi korde dubbelpass idag och vi borjade med olika lagtempoovningar med lite hare pa morgonen foljt av GP-traning pa kvallen.

Pa formiddagspasset lag fokus pa fart och hog puls, det blev totalt 3 timmar kvalitetstraning!
2 x 10 min storlagtempo.
13 min lagtempo 3 pers.
hare x 8 med mycket hogt och fint tempo.

Storlagtempot blev mer som en intensiv uppvarmning infor dagen.

I lagtempot var benen enormt bra, och syran bet liksom inte pa mig!
Alla hare-intervaller blev riktigt snabba, hade helt okej ben i min utbrytning. Jag holl undan klunagan i 3-4 min...
Sist av alla var det Ottossons tur att attackera. Jag visste att det skulle bli svart, men inte sa har....

Lars Ake tutade igang klungan inte langt efter Ottosson, vi ligger i 55km/h och trycker stenhart. Efter ca 3 min kommer vi in i en rondell, Ottosson ar 1 km framfor! Benny trycker till ordentligt efter rondellen, jag sitter pa hjulet och ser hur klungan splittras bakom. Jag, benny och Erik Johanson ligger sedan och bombar allt vad vi har i ca 10 min till! vi tar in lite grann men inte mycket. Lars Ake ar den enda som kommer ikapp Ottosson. Med bilen.

Pass2:
kl 5 rullade vi ivag mot en GP bana i utkanten av Palma. Benen var katastof pa vagen dit, jag fick syra sa fort benen borjat snurra...

Banan var platt med mycket svangar och igangdrag.
Vi borjade med 20 varv GP-lopp, jag holl mig langt bak till en borjan eftersom benen kants sa daliga.
Efter 2 varv borjade tempot sankas i taten och da vaknade jag till, gick upp i taten och korde jarnet.

Nar jag vander mig om ar det bara Erik Johanson kvar! Jag fortsatter att mata pa, som jag alltid gor. Jag planerar en attack mot slutet men da sicker saklart Erik, det blir 20 meter som jag inte kan ta in.
Stockholmsdominans idag med andra ord! Grymt!

Vi avslutar med stafett dar vi blev sist, det var for kort for mig helt enkelt. Jag haller samma fart i 20 varv som 2 varv... Men det blev en toppendag i alla fall!

Idag ar det vilodag och solen steker, precis som jag ska gora nu. !Adios¡


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar