Sidor

lördag 24 mars 2012

Det ar kul pa Mallorca!!

Dag 6: Vilodag med latt rull och Pizza!

Dag: 7
Finaste distansrundan of all time. 2000 hojdmeter 5 timmar 5 pers.

Valdigt kuperat och pa dom finaste vagarna langs med ostkusten, upp och ner stort sett hela tiden!
Vi fikade i Sòller dar vi alla tog en baguette med parmaskinka, ost, tomat och olivolja. Sista timmen blev det mera hardkorning dar vi forst klattrade Coll d`sòller (7,4 km, 5,5 %) och sedan bombade hela vagen hem darifran.

Backen kandes javligt bra, och det ar nu min nya favorit, jag gick pa 39 - 15/14 med ratt tung kadens. Det var nan italiensk gubbe som hangde pa mig halva backen och sedan tog spurten pa toppen!? Han var galen.

Dag 8:
Dagens distansrunda var nog bland de trakigare jag kort. FORUTOM sista 2,5 timmarna som var de roligaste hittils!!!! 5,53 timmar 18 mil.

Lars Ake cyklade med idag ocksa. Forst efter 4 timmar fick man borja trycka pa. Forst korde vi jarnet uppfor en ny jesusbacke (6,5%, 5 km). Kandes helt okej, men inte lika bra som gardagen. Var forst upp i alla fall. Darefter korde vi superlagtempo hela sista timmen. Javligt roligt! Formen kandes valdigt bra hela vagen hem. Det gick megafort hela tiden, 70 km/h flera ganger pa platten. Trots det hangde MTB akarna med hela tiden! pa mtbcyklar med slicks. Jag kommer minnas den har traningen! Attacker hela tiden med syra nastan hela tiden.


  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar