Sidor

söndag 26 februari 2012

Öster-mellersta sveriges bästa distansrunda

Idag var det dags för lite distans, har bara blivit kvalité dom senaste veckorna och nu får det bli startskottet för lite mer volymträning. Jag befinner mig nu i Äppelbo där även Pontus kommer vara med halva veckan.

Jag kan ju säga att jag har kört tråkigare rundor än den här!
99 % klarblå himmel
99 % is väglag
99 % bilfritt
30 % hets i backar
1 Vurpa av mig.
804 höjdmeter
3,45 timmar
90 km







Jäkligt rolig runda!
Som ni ser så var det rätt halt, men tillslut vänjer man sig..
Jag kände mig rätt så kass i början, och efter 2 timmar var jag säker på att det var finito. Som vanligt när jag och Pontus så blir det lite hets emellanåt vilket kan ha bidragit till den enorma energibrist som infann sig i mitten. I slutet vaknade jag av någon anledning till igen och det kändes ganska bra, ibland är det bra att vara seg som fan.

I lördags gjorde jag ett TC-Test, där jag gick ut med att försöka trycka 300 watt 2 x 20 min. Det gick väl lite åt skogen... 286 watt (4.8watt/kg) på EN 20 min blev resultatet då jag väggade i början av den andra intervallen.


Imorgon ska vi se om Hunflensbacken är åkbar, i så fall blir det dubbelpass imorron med skidor på eftermiddagen.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar