Sidor

fredag 6 februari 2015

Skåning på plats

Ingen mindre en Mats Andersson landade på Rivieran i tisdags. Vi har inte kört speciellt långt, utan ganska kort de senaste dagarna. Mycket på grund av det FÖRFÄRLIGA lågtrycket som ligger och cirkulerar ute i medelhavet. Temperaturen ligger stadigt på ca 10 grader men när regn och blåst tillkommer blir saker och ting mindre behagliga.

Bombarmats laddar för Salita Airole som han i denna stund är lyckligt ovetande om.
Jag invigde Mats träningsläger med att skicka upp honom i den värsta backen av dem alla. Backen hindrade honom inte nämnvärt utan gled upp 45 sek snabbare än vad både jag och brorsan hittills klarat av. Själv kände jag mig trots PR inte speciellt sprättig alls idag. Jag var högst förvånad när klockan visade personbästa och 350 watt i snitt.  


En mindre pigg Mats för en gång skull.

Under gårdagen var dock benen åter sega och fina som de ska vara. det blev tyvärr inga bilder därifrån då vi förutom regn även fick smaka på snöfall. Vi körde i alla fall till Sanremo, träningen bestod av att sitta på Mats hjul med 5 w/kg i 40 min. Efter detta var vi lagom trötta och snön började falla lagom till utförskörningen vilket blev en kall och stormig historia. Fartlek sista 8 km hem. Kändes friskt. Mycket tack vare 7 grader och spöregn. 

   
Till helgen tar vi nya tag! Vai vai... 


  
  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar