Sidor

onsdag 11 februari 2015

The chips are down

Nu är sista hårda passet inför lördagens premiär avklarat. Med Mats hjälp gick det an och även mer där till faktiskt. Körde även idag ett ganska tävlingslikt pass med mycket toleransträning som sig bör. Blev även en sjuhelvetes urladdning i Coldirodistigningen. Bra tryck och det gick väl helt enligt plan. Vi gick in som 1:a och 2:a på segmentet och jag körde 390 watt på Mats hjul. Fick släppa lite sista minuten men överlag en stabil insats i strax under 10 min. Satans jobbigt var det också.




Nu återstår endast mentala förberedelser och lite väckning på fredag såklart. Säsongen är lång och det finns ingen anledning att gå in med en inställning av att vinna eller försvinna. Först och främst vill jag anpassa mig till tävlingsklimatet här nere och komma in i tävlingsruinen igen. Gör jag bara det kommer jag få de resultat jag förtjänar tids nog. Det som väntar är alltså en tävling i sydfranska Brignoles på lördag. Måndag, tisdag samt onsdag väntar ett etapplopp med individuell kategorisering i Tourtour. Även staden "Tourtour" ligger överraskande nog i Frankrike.

Lite bilder från de senaste dagarna.

Bajardo


Bordighera Alta, Quattro stagioni.  


En tekniskt sett katastrofal Gnocchi al quattro formaggi. berodde högst troligt på fel sort av potatis samt mjöl... Smakerna satt dock som de skulle.   

Rullpass och i stort behov av fika.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar