Sidor

lördag 28 februari 2015

Tankar inför morgondagen

GP Montauroux imorgon. Dryga 12 mil med över 2000 höjdmeter. Samma kategori som förra veckans premiärtävlingar. Ganska oklart hur motståndet kommer vara. Troligtvis fruktansvärt. Ställer in mig på det.



Jag skulle ljuga om jag påstod att förberedelserna varit optimala inför helgen. Jag har dock gjort så gott jag har kunnat. Det började redan för en vecka sedan då jag drog på mig en liten förkylning. Efter några dagar kände jag mig åter 100 procent och tränade som vanligt. Tyvärr lyckades jag smitta ner Mats under dessa dagar. I onsdags fick jag tillbaka förkylningen igen, som jag själv startade förra helgen. Inte mycket att göra åt kanske. Vilade både torsdag och fredag. Jag känner mig i princip frisk just nu men det kändes väl inte sådär överjävligt bra på dagens "prima gara" eller väckpass. 


Jag dammade ur kroppen med 2 x 4 min där den första var all out och det andra med hög kadens + en 6 min på tröskel. Eller det som brukar vara tröskel rättare sagt. Den första 4:an kändes även den ganska skum. Jag krämade dock ur mig 406 watt vilket var lite över förväntan. Det märktes att jag körde på gamla meriter om man säger så. Kroppen i övrigt var inte riktigt med i matchen. Benen körde väl på som de brukar till en början med en dalande effekt passet igenom.   

Mycket oklart hur det kommer gå samt kännas på morgondagens tävling. Å ena sidan kan jag vara sämre än såhär efter 2 dagar utan mjölksyra och köra bra dagen efter. Å andra sidan är jag sjuk, vilket inte direkt skrämmer slag på de franska division 1 lagen. Just nu känns det lite "50-50", antingen toppen eller botten. Nu är det väl bara att hoppas på att min kropp reagerar väl på belastningen och ger tillbaka lite effekt. Tänker hur som helst gå all in imorgon och inte låta negativa tankar ta över. Rapport kommer imorgon kväll. 

A presto              

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar