Sidor

onsdag 15 februari 2012

Mördarintervaller i Mördarbacken

Idag var det dags! Äntligen fick jag köra Mördarbacken. Alla har snackat så mycket om hur brant och jobbig den är, så det var kul att få en egen bild av väggen :-) (för det var verkligen en vägg!)
Inte för att jag var först uppför som jag hade tänkt, det var en jobbig Pontus Kastemyr som alltid stack ifrån lite i slutet av branten. Benen fick ta all skit idag, då jag inte överkroppen klarade trycket. Tekniken var inte klockren där uppe kan jag säga till den som undrar... kan ha att göra med att jag låg på maxpuls och höll på att kräkas också. Det var kul att jag lyckades ta mig upp på 2:ans växel i alla fall. 

Därefter blev det en "klassisk" YA-stafett med bara stakning. Det gick inget vidare... 

Igår var det premiär för Bont-skorna på velodromen, som var enormt bra. Satt som en handske på handen! :) 
Inget skav, tryck eller annat som brukar vara fallet med nya skor. Och så är dom så styva och precisa som bara bont-skor kan vara! 

Nu är det bara ca 5 veckor kvar till Mallorca och jag har ingen hårdskalsväska till cykeln än! Och jag måste ha en! Och det får inte kosta vad det kosta vill heller, utan helst vill jag bara låna/hyra en under slutet av mars. Om någon som läser detta har en sådan så är jag tacksam om den personen kunde skicka ett mail... 

// Hannes 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar