Sidor

lördag 18 februari 2012

Effektiv vecka

Vecka 7 är snart slut och igår fick man äntligen en vilodag efter 5 stenhårda dagar i rad.

I tordags gav benen vika för all träning, på velodromträningen var jag inte jättesnabb om man säger så...
När jag är riktigt nertränad, har jag bara lust att sticka ut och trycka intervaller själv i nån backe, utan att någon ser hur sliten man är. Visst är det kul med konkurrens, men inte alltid... 


Idag stack jag ut och sprang 30 min innan frukost, ljumskarna höll lite längre idag än i torsdags. Det blev ett väldigt effektivt pass med ca 15 min på + 90 % av maxpuls, en enda intervall. Man får bra aptit efter morgonträning! Om man ser till timmar så har inte veckan varit så tuff, men om man ser till intensitet så är detta min hårdaste vecka hittills. Det kommer bli 9 timmar effektiv träning.

Nu är det bara 1 månad kvar till Mallorca, och på måndag ska jag köra backstyrka på TC:n som förberedelse. För på Mallorca är väggarna många fler och förhoppningsvis mycket längre också.

                   


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar