Sidor

tisdag 9 juli 2013

U6 secunda tappa

6 x 21 km på hyfsat platt bana med lite grus. Blev som vanligt ganska hetsigt och det tog nåt varv innan man var igång. Höll mig rätt lugn större delen av loppet och la mig inte i utbrytningarna. Var ändå tvungen att lägga in en test-stöt i backen en gång. Den kändes bra och folk blev trötta av den. Problemet var att jag också blev trött.

I det varma vädret räckte givetvis inte två flaskor till för 13 mil. Det hade varit bra med lagning idag. Till en början kändes det okej, men då vattnet tog slut efter 80 km var jag ganska utsatt och jag körde därför rätt defensivt resten av tävlingen. På sista varvet fick jag kramp men lyckades släpa mig med klungan hyfsat. Två storkrascher sista 3 km blev det dessutom. Farligt det där.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar