Sidor

söndag 14 juli 2013

Ras

Kan man minst sagt säga. Tappade från 20:e till 31:a i sammandraget efter gårdagens tempo. Vet inte riktigt vad det beror på men jag lyckades bli 51:a igår(!). Det är märkligt hur vissa personer kan förfalla så mycket bara för att de sitter på tempocykeln. Jag var en av dessa.

Med lite Strava reserch kan man se att jag tappar enormt mycket på hemvägen. Speciellt i de lättåkta partierna. Trodde först att utväxlingen var problemet men då jag även tappar i motluten på vägen hem handlar det troligen inte om det. Vägen dit var det inget större fel på.

Men totalt sett ska man inte köra lika fort i en 30 minuters soloutbrytning på en GP som på ett kort tempolopp. Men detta gjorde jag igår.

Nu väntar en lugnare period följt av en vecka med mycket mil i Laholm. Som det ser ut nu ska jag köra Tour of Jämtland med CK Valhall den 7:e - 10:e Augusti. Detta ska bli grymt kul så det ser jag fram emot!

   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar