Sidor

onsdag 10 juli 2013

Etapp 3 på Hökensås!

140 km i 11 grader och regn stod på programmet idag. Kungaetappen på 15 + 31 km x 4 varv. Tog det ganska lugnt de första 70 km. Men helt lugnt blir det ju inte på tävling. Med 2-3 31 km varv kom det iväg en jättegrupp på ca 15 st där många favoriter fanns med. Det hela såg rätt kört ut här.

Med 2 varv kvar attackerade jag lite i målbacken men fick bara med mig 4 st där samtliga var brutalt bra och hade team-mates framme i utbrytningen. Med andra ord blev vi inkörda rätt snabbt efter att jag tog slut.

Med 1 varv kvar har vi bara 30 sek upp och detta ger oss hopp. Jag väljer att köra samma stöt igen. Och den här gången viker de jagande ner sig i backen bakom mig och jag får en liten lucka solo. Jag kommer ikapp 5 st som släppt utbrytningen framför men ingen av dessa är mycket till hjälp. Mitt äventyr varar inte jättelänge innan de andra 90 kommer ikapp. Det ska sägas att Lillehammer CK gjorde ett mycket starkt jobb i klungan idag. För med ca 1,5 mil kvar är vi samlade igen och allt känns öppet.

Tyvärr börjar jag bli rätt mör här och jag känner även krampryckningar. Jag går på defensiven rätt hårt ända in till målbacken där det blir riktigt race. Jag segar mig in på 15:e plats efter att 7 st kommit loss och tagit de första platserna. Jag tappade nog ca 40 sek på de första. 3,27.02 h blev min och de 40 andras tid och inget annat.

resultat med felaktiga tidsdifferenser

Imorgon blir det GP igen. Hoppas på högt snitt. Inget är viktigare än snittet imorgon. Hoppas på masslagtempo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar