Sidor

torsdag 11 juli 2013

U6 etapp 4 GP

Ett snabbt och farligt GP-lopp väntade idag. Men det visste man ju inte innan. Skiten började redan i mastern då personen framför mig går på hjul. Rätt jäkla onödigt. Jag lyckades inte väja tillräckligt och körde över hans hjul lite grann. Fick stopp och tappade placeringen totalt.

När sen loppet drog igång var det bara farligt nära flera gånger. Folk trampar i kurvor och väjer konstigt överallt. Snittet blir ganska högt på etappen men det kändes inte så hårt för mig i jämförelse med slakten i lördags med Ahlstrand och gänget. Ingång-dragen var rätt lätta, det som tog kraft var att hålla positionen långt framme. Då jag inte vågade ta placeringar i kurvorna satsade jag rätt hårt på de snabbare partierna. Efter 1 h kaos gick jag och de andra i klungan i mål. 26:a var jag där.

Foto: cyclesport.se


45,6 km/h i snitt idag. Det låter bättre än var det var. Men är det bara 3 kurvor på ett GP varv blir det såna farter. Med de 20 bästa danskarna på plats hade vi snittat 50. Snabbaste varvet gick 49,6 km/h och det var också det sista, 65 i maxfart.      

Imorgon blir det ett fint linjelopp på 126 km. Full rulle. 21:a i sammandraget ligger jag nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar