Sidor

onsdag 27 juni 2012

JSM Tempo

Efter gårdagens slakt var jag inte helt säker på om jag skulle kunna köra storklingan på dagens tempo. Som tur är så fick jag en mycket välbehövlig massage igår kväll som faktiskt hjälpte enormt mycket. Benen var inte explosiva, men det behöver man ju inte tempo heller. Tempo brukar jag normalt sett vara kass på, men med min "nya" tempocykel så kändes det faktiskt riktigt kul att köra TT idag.

Försökte att gå ut ganska hårt ut till vändpunkten och hoppas på att få slippa de små kriser som kan dyka upp vid tempolopp på hemvägen. Innan vändpunkten blåser Fredrik Ludvigsson och Marcus Ottosson om mig, i den enda backen på banan känns det väldigt bra och jag tar in en del tid på Ottosson som ligger 50 meter framför. De kommande 5 km känns det fortsatt bra, med 5 km kvar börjar kriserna! Jag tvingas köra 52 - 17 en längre period på ett av de hårda, långa slakmotor som finns på vägen hem. Med vinden i plytet och imma i hela hjälmen för att jag kör så sakta kör jag in på 12:e plats. Tiden är det inget fel på, men det är som sagt hård konkurrens i H-Junior.

Det blev även en bronsmedalj i lagtävlingen.

Tempofakta:

Tid: 41.56 min
Distans: 28,8 km
Fart: 41,7 km/h

Resultat





 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar