Sidor

måndag 4 juni 2012

Kallaste helgen sen 1928

Arlanda Test Track Race

Börjad3 helgen med lite kö-rullning på motorvägen, GÖTT-I-STHLM! Gled in på startområdet 30 min innan start och slängde på lite nummerlappar och fixade lite tävlingsgrejjer. Eftersom nästan alla valt att enbart köra cupen på Söndagen så var det inget monsterstartfällt direkt. Jag beslöt mig för att försöka hålla värmen under tävlingen, dvs köra hårt hela tiden. Vi i Fredrikshof var mycket nöjda när sedan jag och Preben rullade in som 1 och jag 2:a i racet. 

Luma GP 

Ännu härligare väder idag, ännu mindre startfält. Taktiken idag var en klassisk hannes taktik som idag höll hela vägen. Jag stack på första varvet och kunde sedan bomba på och varva en massa. Trots det lilla startfältet undrar jag om jag någon gång haft lika bra ben som idag. Nästa år får Luma GP satsa på att bli en  SWE-Cup tävling för banan ÄGER alla andra banor i hela Sverige. Om vädret vore bra (som det brukar vara) så kommer det mycket folk och tittar också.

Falkenloppet SWE-Cup

Vi startade med seniorerna, vilket gav tävlingen en unik touch av hopplöshet. Alla juniorer gick med på allt och lite till. Olika grupper kom iväg med lite olika framgång. De två första varven var klungan i princip samlad. Efter en diskret attack gled Ludvigsson och Harring iväg och fick lucka. Efter något varv gick Fåglum ikapp tätgruppen också. Grejjen är att man liksom försöker gå med men....... 
Jag själv försökte mig på med lite olika typer av attacker, mest i backen i början på varvet men allt blev inkört. Med 2-3 varv kvar började läget för Halleröd att se ganska svårt ut då han fortfarande satt kvar i klungan. Han stack iväg på en utbrytning i några km med 2 varv kvar som jag och Bengtsson lyckades täppa i backen. När jag kommer ikapp Halleröd i backen försöker jag kontra direkt, men han klistrar sig fast på hjulet! Jag och bengtsson försöker kontra på varandra några gånger men det känns rätt hopplöst. En halvmil senare kan vi inte göra något då Halleröd lämnar oss på en raksträcka. När sista varvet rings in är vi inte nära på att köra in honom. Sista gången in i backen gör jag mitt sista ryck, jag ser bara Bengtsson på hjul och hoppet tänds ett ögonblick. Sedan kommer nedförsbackarna.................................... Vi håller utbrytningen i ca 2 km tills nån jävel med en 11 kassett kör in oss. Det blir såklart klungspurt och klungspurter är det tråkigaste som finns. Blev 9:a eller något sånt. Benen var till en början rätt så kassa men det tog sig ju längre in i tävlingen vi kom. Var liksom seg men fick inte så mycket syra i dom.

Kul med bra ben, men det får gärna ge något också. Falköping tog som vanligt hela pallen på nåt sätt och vi andra får ta och bli lite hårdare. Det tänker i alla fall jag bli. 

Resultat: FalkenloppetLuma GP och Arlanda TTR

Bilder kan dyka upp i efterhand. 


    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar