Sidor

torsdag 21 mars 2013

Sista blocket

Lägrets längsta och sista hårdpass är slut! Känns både bra men mest tråkigt. Har varit riktigt stark på slutet hela sista veckan, så det är ju kul.


Sista blocket har bestått av en hel del berg, i tisdags körde vi backintervaller i Randa-backen ^. Kände mig riktigt vass där faktiskt. Lite kul var att jag och viktor hakade på Frederik Wilmann från Christina watches då han susade ikapp oss en gång. Han var mycket brun, ganska snabb och rätt korkad då han körde utan hjälm. Ännu roligare var det när Knutsson attackerade i slutet, proffset kontrar och jag orkar tyvärr inte passera honom i slutet utan får stryk med några meter. Nära nära... totalt blev det 4,30 h den dagen.

Igår var det tid för lite tävlingsfart. Vi körde med de oerhört trevliga och ödmjuka proffsen Sarah Hammer, Andy Sparks, Daniel Monuter och hans bror (som också var brutalt bra) Passet blev totalt 5,30h där 3,30 h bestod av att bröderna Monuter låg först och rullade på i ca 40 km/h, hela tiden lugnt pratandes i handtagen... Som avslutning fick Daniel även äran att dra med Kesholgården i Äppelbos bäste idrottare som ni kan se. Snygga skor har vi också.


Som avslutning drog jag och viktor ett partempo sista timmen, där gick det undan. Medvind och bra ben!  

Dagens pass var rätt långt, 7 h blev det och på den tiden hann med alla möjliga grejer. bland annat hann jag med att: Vinna ett träningstempo, punktera i ett backtempo, tävla med knutsson och Marcus (coach) johansson uppför coll d'honor och även känna på känslan att fika utan att fika. Formen var precis som tidigare dagar mao jag var sämst av alla första 10 min - grym på slutet. Fina grejer. Det som har gått framåt mest från förra året måste ändå vara uthålligheten. På nästan alla pass har jag ätit en eller två frallor med ost-skinka och smör på. Detta håller i längden, och jag får ta och ge Lars-Åke rätt när det gäller detta! 




På lördag flyger vi hem till helvetet och i morgon ska vi bara rulla lätt för att undvika sjukdom när vi kommer hem. Det gäller att ta vara på sista dagen. 
 
   


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar