Sidor

lördag 16 mars 2013

Halva lägret genomfört

Sedan jag skrev senast har vi äntligen tagit steget från motionärträning till elit genom att köra skiten ur oss uppför!

Onsdag var en kortare dag (endast 3,45h) och vi körde då coll d'honor bland annat. Formen var inte direkt 100 % den dagen och jag blev då förnedrad av Knutsson med ca 15-20 sek då han ryckte mitt i någonstans.

Foto: Viktor Knutsson

Det brukar lossna för mig efter vilodagar, och det gjorde det delvis igår då vi körde ett riktigt mosterpass. 6,40 h och 2800 höjdmeter på sex ordentiga backar blev det, formen steg passet igenom och jag glömde helt bort tiden! Viktor utan mat var med och tävlade uppför första backen på 8 km. Som tur var så lyckades jag komma loss och vinna detta med ca 25 sek och behålla min heder. Efter detta så delade vi gruppen då jag och viktor stack ner till Sa Colobra när vi ändå var i farten. Efter en underbar utförslöpa körde vi då samma väg upp igen, jag kom upp 33 min senare. Benen kändes rätt så sega här.



Efter detta var det bara att kötta vidare upp till Piug Major (5 km uppför) och nerför backen och möta de andra som väntade nere i Soller. Det var typ den uppvärmningen mina ben behövde, för sedan gick det rätt lätt. Körde Coll d'soller på 14,40 min. Kände att jag hade kunnat hålla den farten ett bra tag. När solen började gå ner kom jag och Hanna Nilsson på att vi skulle avsluta med jesusbacken också! När vi kom hem kunde jag inte fatta att klockan var 16.10 då vi stack ut kl 9! Mäktigt pass helt klart, men det var svårt att få i sig någon mat efteråt då vi av någon anledning inte var ett dugg hungriga.
     

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar