Sidor

söndag 15 juli 2012

U6 Cycle Tour etapp 4, 5 och 6!

Etapp 4, U6 GP: ca 40 km skulle vi köra. Vädret var väldigt otrevligt och gatstenarna sophala. En tidig utbrytning gick iväg på ca 4 pers. Därefter gick det halvfort hela tiden, igångdragen tog lite på benen men annars gick det inte jättefort. Jag försökte ligga högt så mycket som möjligt men det var svårt att hålla positionen. In på sista varvet ligger jag alldeles för långt bak och får även ställ mot en trottoarkant. In på upploppet klarade jag inte av att avancera så mycket utan rullade in som 36:a. 13 sek efter utbrytarna. 31:a plats totalt.

Resultat 


Etapp 5, Linje 60 km: Avslutningen skedde uppför en ca 500 meters backe med motvind på toppen. som sedan följdes av kantvind ute på fältet. 7 x 7,5 km. Till en början kändes benen rätt dåliga men det tog sig! Halvvägs in i loppet hade fortfarande ingen utbrytning kommit iväg. Jag satte in några stötar ute på fältet men allt blev inhämtat. Men på näst sista varvet kom jag iväg, Ludvigsson, jonte och en från lillehammer fick ganska stort utrymme i kantvinden och jag försökte bomba så mycket som möjligt. Tyvärr var gruppen inte tillräckligt bra utan klungan kom ikapp oss på sista varvet.... Trodde inte att jag skulle ha något kvar till spurten, hade dålig position i backen också. Men det kändes fortsatt väldigt bra och jag kom in som 27:a. Kul tävling! Låg nu på 26:e plats i sammandraget.

Resultat  


Etapp 6, Tempo 14 km. Målet var topp 25, och det lyckades också! Slutade 24:a. Tempot var ganska kasst för min del, körde in på 46:e plats med tid på 20.30 min (41km/h) Inte alls lika bra som på SM. Fick upp lite bättre fart på hemvägen men det kunde absolut varit bättre. Är i alla fall väldigt nöjd med att komma 24:a av 110. Med lite bättre samarbete i utbrytningarna kunde det varit bättre också! Skulle även ha struntat i krampen på hökensås.....

Resultat

Närmast blir det en fin viloperiod på ett par dagar. Känner mig inte 100 % frisk heller så man får se. Ska i alla fall följa varenda touretapp från km 0. Ska bli otroligt skönt.



Allez Kessiakoff!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar