Sidor

tisdag 10 juli 2012

Kortbane SM

Äntligen lite internet! Hyr stuga nära Ekedalen och naturen dominerar här ute.


I lördags började Tidaholmsveckan med kortbane SM, jag såg fram i mot tävlingen men visste inte riktigt hur benen skulle svara.


Taktiken var offensiv, som vanligt! Ingen broms. 


Vi skulle köra 22 varv (35km) banan var platt med lite svensk pavé och skarpa kurvor. 


La in första attacken redan på första varvet, men motvinden och profilen gjorde det svårt att spräcka fältet och det tog nästan halva tävlingen innan en tätgrupp på 9 pers bildats. Vi attackerade ganska mycket men ingen gavs något utrymme, förutom! när Marcus Persson attackerade halvvägs in i tävlingen. Ingen tog ansvar och det blev ormen stora delar av slutet. På sista varvet hade jag två alternativ. Nr1 = avvakta och spurta eller att attackera.... 


Foto: mjpersson.blogspot.se




Jag fick lucka direkt! det blev runt 15 meter ganska snabbt. Med 5 -600 meter kvar leder jag fortfarande, men upploppet känns milslångt! Blir uppåkt ca 200 meter innan linjen och glider sedan in som 7:a. Persson vinner och Harring blir 2:a. 


 Kändes inget vidare i benen idag, det var faktiskt ganska obehagligt att ta i överhuvudtaget. Kör mig i form på U6 istället!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar