Sidor

onsdag 11 juli 2012

U6 Cycle Tour Etapp 1, 2 och 3!

Prolog: blev 47:a, dryga 30 sek efter den galne Ludvigsson som jetlaggad körde på 4,36 min och vann solklart. För mig kändes det helt okej men jag har lite problem med att få ut allt under prologer. Vet inte varför. Försökte trycka järnet på platten och öka uppför. Men skulle givetvis ha kört med tempohjälm och tempocykel!!! Resultat

Etapp 2: Blev en 17 plats i spurten i dagens 126 km långa linjelopp med 2 km grusväg på mitten. Spöregnet gjorde etappen till ett hellrace. Alla var oerhört brungråa. Det var en del attacker men ingen sådär jätteallvarlig. Benen var grymma idag! Fick nästan aldrig någon syra på hela etappen. Det var spännande med 110 st i samma klunga! Lite skillnad mot SM. Det var en del kontakt (och en del farliga tyskar) men det var inte så svårt att avancera om man så ville. Är väldigt nöjd med dagen och resultatet.
Resultat      

Etapp 3 139 km: Hökensås skulle bestigas 5 gånger och attackerna var idag både fler och seriösare. Tempot var inte jättehögt men det blev lite nervigare mot slutet då jag var med på längsta utbrytningen idag. Vi hade egentligen kunnat hålla undan, men eftersom 10 av 17 pers i utbrytningen inte ville dra så blev samarbetet riktigt dåligt. Försökte dra så mycket som möjligt, men allt blev förgäves när sedan klungjäkeln kom ikapp oss. Halleröd och Fåglum hade redan gått loss. Inför målbacken slog krampen till och det var bara tur för mig att tempot var så lågt där. Jag var 2 sek efter siste man i klungan men fick då en egen tid som gjorde att jag tappade 12 sek på klungan. ligger nu 41:a i sammandraget, det är 12 sek upp till 31:a. Hade bra form även idag och det var bara onödigt att våran utbrytning inte höll, där i stort sett de bästa fanns med. Innerst inne visste jag nog att det fick bära eller brista när jag gick ikapp utbrytningen med 2 andra. Bättre offensivt en bra placering i det här fallet. Ingen broms!!
Resultat

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar