Sidor

måndag 14 maj 2012

OBS-loppet Halmstad 2 dagars

I fredags åkte vi ner med en enormt välpackad YAbuss mot Halmstad. Efter att sett backtempobanan var vi framme på Scandic ca kl 8 där vi hann med att rulla lite grann.

Etapp 1 - Backtempo
ca 2 km böljande backe med några rätt platta partier. Jag körde jävligt tunga växlar, vilket var tur det eftersom det kändes jävligt segt på de plattare partierna. Fick upp lite fart igen mot slutet av backen. Och det räckte till en 7:e plats tid 4,19 min.

Etapp 2 - GP
:-)
Så kan det sammanfattas. Falköping attackerade från startfållan och det sprack upp direkt. Banan var rätt så teknisk med en liten backe på det. Jag hamnade med en grupp med ca 5-6 pers bakom tät trion. Jag märkte att vissa personer i gruppen hade lite problem uppför så därför tryckte jag på rätt så mycket just där. Vi skulle köra 15 varv x 1800 meter, efter 5 varv sticker Harring iväg från gruppen i backen. Jag sitter och sover. Nästa varv attackerar jag i backen och kommer ikapp Harring på toppen. Vi ligger sedan bakom Ludde Halleröd som släppt de andra FCK:arna och det känns som om vi har honom flera gånger, men tyvärr så kan dom cykla rätt så snabbt i den klubben trots att de ligger ensamma. Det finns folk bakom oss som håller på att komma ikapp, men äntligen håller det! I spurten var det jämnt eller inte. Jag var ändå jäkligt nöjd 5:a med sånt här motstånd. Efter etappen låg jag också 5:a i totalen.

Etapp 6 - Linje
:-(
Gick åt helvete, benen vägde bly typ hela loppet och krampen var där redan efter 2 varv. FCK hade såklart gått loss och vi bildade en liten grupp bakom 3 jönköping, pontus och jag. När krampen började komma så började jag dricka massor, det hjälpte men tyvärr hade jag redan blivit avställd i målbacken innan det han ge någon verkan. Som benen kändes idag så är det tveksamt om vatten hade hjälpt, eller så var de det som var orsaken... Låg sedan själv i 3 varv och det pendlade mellan 2,30 och 1,50 min upp till chasing group. Med något varv kvar kom det äntligen ikapp en liten grupp med två DamElit, Immelsjö och en Norsk. I "spurten" uppför målbacken var jag först. Blev 8:a tillslut. Kändes som om jag var sämst i världen typ alla varv, trots att det var 17 pers bakom... Det kändes jävligt trist eftersom jag vet att jag kan så mycket mer!

Här är resultaten: BacktempoGP och Linje

Bilder kan dyka upp i efterhand om jag hittar något.

Nästa tävling bli Kinnekulleloppet om två veckor, ska bli kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar