Sidor

onsdag 2 maj 2012

Dagens fartpass med högskolan

Kvällen var grym, cykeln gick fort och benen gjorde ont. Vi var ca 12 pers som rullade ut mot Varpan.

Vi började med 5 x 6 min lagtempo, jag, Peter wingstedt, August och Erik Wallen bildade en utav tre grupper. Tempot var bra och taktiken var given. Stötförning följt av trissning som fort jag hade krafter. De övriga i gruppen höll ett ganska jämnt tempo vilket gynnade taktiken. Med hälften av intervallerna kvar dök plötsligt den lömska taktikern Henrik Öijer upp och hakade på oss. Jag körde på som vanligt och efter ett tag märker jag hur den jäkeln också börjar ta stötförningar! Det tog några förningar innan jag förstår vad som sker och jag tvingas ligga på gränsen några gånger innan jag börjar spara lite på krutet till nervägarna också. Annars hade jag gruppen under hyfsad kontroll :-)

Som avslutning körde vi 7 st Hare-intervaller solo. Lars-Åke släppte stora luckor till den attackerande cyklisten, vilket gav långa hårda lagtempon (speciellt när vingstedt körde hare). Jonte var annars dagens bombare. Det blev tillslut 8,5 mil med ca 2,30 h kvalité, bra grejjer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar