Sidor

onsdag 23 maj 2012

Minst sagt grym dag!

Efter gårdagens katastrof var kroppen igång igen. Vädret just nu är typ det bästa som finns, älskar den där lukten som sprids i luften så här års!

Dagen började med ett Coopertest på 2 km, det var skönt att blåsa ur lungorna lite... Eftersom jag har rekordet från i höstas var pressen enorm, nej men lite taggad var man allt. Som tur var sprang jag lite snabbare idag än i höstas. 6,57 min blev det, jag hade enormt hög puls hela tiden (189bpm) men jag upplevde inte detta lika jobbigt som att cykla...

Som jag några timmar senare fick befara! Högskolepasset ikväll var legendariskt. 23 grader soligt och jobbigt.
Vi började med 8 st vändor uppför Baggbobacken, där det blev lite kamp mot Bleckur i början,  men allt eftersom vi körde började man förstå att det tar en ganska lång stund innan man kört 8 gånger... Vi blev lite mera utspridda och man fick lida i ensamhet, eftersom man ALDRIG hittar något flyt i backJ....n så känns varje intervall som ett distanspass. 

På hemvägen körde vi 2 x 6 min lagtempo.Som avslutning körde vi 2 spurter.

Det blev totalt 83 km på ca 2,45 min. Det var hårt ;) Nu är jag så hungrig att jag skulle kunna äta upp en ko. Imorgon blir det lite härligt tempo kl 8.00 följt av GP träning på kvällen! 

  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar