Sidor

tisdag 14 juli 2015

Filmen från tävlingen i La Turbie

42 min oklippt material finns alltså nu till allmän beskådan. Det är lätt att förstora de negativa bilderna från tävlingen när man får ett sådant besked efter målgång. Jag hade faktiskt glömt en hel del från loppet i söndags. Man ligger steget före i tanken medans man tävlar och ibland går faktiskt kroppen lite på autopilot. Jag blev lite förvånad när jag ser mig själv täcka luckor och till och med sprätta till lite en gång...

jag får syra bara av att titta på sista 15 min av klippet. Jag dödar verkligen mig själv bakom det där färgglada Ceronemonstret i backen. Skulle med facit i hand satt mig där bak, druckit vatten och tvingat i mig lite gel istället.

Jag funderar ofta på om jag hade stått på startlinjen ikväll om jag kraschat mig själv lite lagom i söndags istället för att köra mig trött och släppa. Känns väldigt sunt att tänka så. Sunda tankar i en sund sport!

För er som har bättre saker för er än att titta på 42 minuter cykeltävling så har jag sammanställt en liten innehållsförteckning så att ni kan leta upp guldkornen på ett smidigt sätt:

# Hannes på attack: 5.00 och framåt en bit
# Positionering inför Coll d'Peille: 14,40
# Matteo känner på asfalten: 18,10
# Jakt nedför Coll d'Peille: 18
# Hannes kör sig trött på rulle 26 och frammåt
# Hannes blir avställd 39,29



Jag tänkte väl också att ni som tittar gärna får höra av er med frågor/kritik om ni har lust. Att jag inte borde ställt av mig själv i slutet förstår man väl kanske utan feedback... ;-)




 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar