Sidor

söndag 30 mars 2014

Torhout Kermesse

Idag gjorde vi vår sista start här i Belgien för den här gången. Veckan har varit minst sagt händelserik som ni förstår.

Till dagens race kom endast 213 cyklister till start då det var tre andra tävlingar i landet den här söndagen.

17 varv x 6,8 km platt stadsbana med en del kantvindspartier bjöds det på idag. Det är alltid skönt att avsluta på ett bra sätt och idag kändes det ganska bra.

Jag har nästan slutat att förvånas över snitthastigheterna här nere då det var rekord idag igen med 46,5 km/h på min Garmin-dator efter målgång på 115 km cykel.

Kämpar. Foto: Zander
De första varven var som vanligt rätt hårda och jag var även rätt feg här vilket gav mig en placering i stil med 175 typ. I motvinden körde vi i 50, på vägen hem 60 och i kantvinden pendlade det mellan 50-60 blås beroende på. Det var fyra stycken tajta kurvor längs varvet.

Benen var bra från start till finish och i mitten av tävlingen var jag kanske uppe topp 100. Varv på varv på varv gasade klungan på och för det mesta var känslan helt okej. Känslan i klungan var lite stökig men långt ifrån värsta tänkbara scenario kan man säga.

60 blås. Behöver inte ens andas in. Bara öppna munnen och låta fysiken tala. Foto: K-A Zander

In till målgång var det dags för klungkrasch med kanske 10 inblandade. Tog det rätt lugnt innan så det störde inte mer en att jag fick stanna 100 meter före mål. Utbrytningen som höll undan var på ca 10 pers så en klungkrasch är rätt jävla onödig. Men är det 10 euro på spel kan man ju lika gärna offra familjen och halva släkten? :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar