Sidor

torsdag 19 september 2013

48h klarade timmar!

Dag 2 börjar nu gå mot sitt slut och jag längtar efter att få sova bort lite tid.

Dagen började annars MYCKET bra. Hade sovmorgon och lyckades sova 9-10 timmar, jag kände mig stark och mycket pigg hela morgonen trots den ökade näringsskulden. Kl 9 i morse stack jag ut och sprang med mina Vibraam five-fingers. Klarade att springa 20 min nonstop idag. Dessutom med bra löpteknik. Då jag inte hade så mycket att göra igår kväll passade jag på att lära mig lite om löpteknik på youtube.

Efter en annars lugn morgon drog jag iväg till mina två lektioner vid 12 tiden. Där kändes kroppen fortsatt överraskande alert och pigg. Tror faktiskt ingen märkte att jag inte hade ätit mer än en apelsin på över 32 h. Skolan slutade tidigt vilket var skönt men samtidigt lite hårt för mig som inte har sådär jättemycket att göra just nu. Jag pluggade lite italienska i 60 min vilket även det gick skapligt om jag skärpte mig lite.



Timmarna före apelsinen (kl 15-17) var dock rätt hårda. Jag kände mig ganska matt i kroppen redan när jag kom hem och den har fortsatt att kännas tung. En liten liten huvudvärk har även börjat komma och gå. Tiden efter apelsinen är egentligen lika dana som tiden innan. kalorierna är inte i närheten av vad min kropp behöver. Lite överraskande är att apelsinen inte smakar godare än vad den gör. Visst känns det bra när jag äter men det är inget pånytt-födande direkt. Eftersom jag vet att jag har 60 h kvar på min fasta kanske inte bidrar till en god stämning heller...

Trots att det har varit lite tyngre nu på slutet har ändå dagen varit förvånansvärt normal. Jag förstår inte vad min kropp hämtar sin kraft ifrån. Kroppen är endå en maskin och så mycket kan jag säga att kroppen slår alla andra maskiner på jorden med hästlängder.

En annan viktig skillnad mot gårdagen är att jag har betydligt svårare för matbilder mm. Allt är Micke Flockharts fel som lägger upp bilder på pannkakor med sylt och grädde.

Imorgon är jag över halvvägs och då väntar även stora utmaningar mot kvällen då fredagsmyset står som motstånd.

Jag har fortfarande (såklart) inga planer på att sluta, men jag känner endå att söndag kommer vara en av mina bättre dagar. Väger numera 62,3 kg så jag är rätt deffad just nu :)

Ci vediamo    
           

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar