Sidor

fredag 20 september 2013

Dygn 3: Väggad

Nu har det snart gått 72h sedan jag åt någon riktig mat. Dygn 3 har varit det hårdaste hittills. Jag har känt mig väggad hela dagen och får blodtrycksfall när jag reser mig snabbt. I stort sett alla funktioner är nedsatta. Det enda som inte är nedsatt är sömnen som mot alla odds inte har försämrats något alls.

Den andra förmågan som inte är helt katastrofal är faktiskt min mentala förmåga. Men då ska det sägas att jag i princip måste sitta ner och bara fokusera på det. I övrigt är hjärnan rätt kass. Det skrämmer mig att om jag PÅ RIKTIGT varit utan mat ute i ingenstans hade jag förmodligen inte överlevt. Mina första 2 pigga dygn var nödreserven. Jag använde nödreserven genom att tramsa runt och springa, övningsköra och plugga. Ska man överleva länge utan mat gäller det att slappa maximalt redan från början. Allt som inte ger dig föda ska prioriteras bort.

Den förmåga som tagit överlägset mest stryk det senaste dygnet är min fysiska förmåga på alla plan. Jag går mer och mer mot ett liv som zombie. Som sagt finns det många likheter med att "vägga" på ett distanspass. Jag antar att mina glykogen-depåer tog slut någon gång under natten för sedan igår eftermiddag har det bara gått utför. Det känns stundtals jävligt jobbigt. Jag känner mig inte direkt hungrig jämt men ett nytt fenomen är att jag kan få rysningar när jag går förbi en pizzeria. Huvudverken kommer och går och bussresan till Äppelbo var fruktansvärd då jag mådde illa så fort jag blinkade. De enda stunderna jag mår hyfsat bra är när jag är stillasittande eller liggande.

Jag har alltså ca 36 h kvar till frukost. ca 16 av dessa timmar kommer gå åt till att sova. 20 h till ska jag klara och det finns inte många saker i världen som kan knäcka mitt psyke när det handlar om uthållighet. Imorgon kväll kommer jag antagligen må ganska dåligt. Jag tar en timme i taget för att inte bryta ihop. Vikten är numera nere på Froome-nivå med 61 kg på 183 cm lång kropp.

Hörs om 24h. Nu ska jag snart äta min efterlängtade "middag" och kanske ska festa till det med en kopp te utan allt.

                 

2 kommentarer:

  1. Sjuk idé de här killen... Men rolig läsning. Jag ska bjuda dig på en fet pizza nästa vecka, haha!

    SvaraRadera