Sidor

onsdag 8 maj 2013

Ner till Danmark

Allt är nu färdigpackat och 11.34 lämnar jag och Preben Larsen Falun för Tour de Himmelfart som även är OBS-lopp för svenska landslaget.

Det kommer bli fem etapper på tre dagar och det är 187 st anmälda i H-junior. Kan väl redan nu avslöja att snittet blir högt då det bland annat är ett 15 tal monsterdanskar med, och då menar jag verkligen monster. Även om de andra svenskarna konkurrerar med mig om landslagsplatserna nu i vår så hoppas jag verkligen att vi kan köra starkt där nere och visa att vi trots små startfält kan köra snabbt. Själv så gör jag premiär utomlands så jag har inte jättehöga förväntningar, speciellt med tanke på banprofilerna. Banorna är lite småkuperade med en del fält där det kan blåsa, så där lär jag få bita i. Annars hoppas jag kunna få till ett bra tempolopp på fredag.

Återkommer efter helgen!    

Här är några bilder från gårdagens Dalaserien tagna av: Lina




Bilden ljuger.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar