Sidor

måndag 20 maj 2013

5:e plats Halmstad 2-dagars

Fick äntligen känna på känslan av att benen vill cykla som jag har längtat efter någon vecka nu då formen varit käss... Tävlingen var även OBS-lopp för landslaget vilket gjorde det lite extra spännande.

Foto: Alexandra Sömskar

Prolog/backtempot: För att förklara detta drar till med en klassisk "kroppen sa ifrån" mening. För det gjorde den verkligen. Benen var skit. Släpade mig överraskande i mål på 7:e plats där.    

GP-loppet började nästan lika jobbigt för min del men slutade i 4:e plats då alla som vanligt stumnade med några varv kvar. jag började etappen med att hitta en position riktigt långt bak i fältet. Detta var mindre bra då seniorerna släppte luckor i backen som jag kräkandes försökte täppa. Den här etappen var rätt svettig då det var ca 30 grader. Jag tror såna förhållanden gynnar mig. När loppet hade pågått en stund var nästan alla avhängda och rycken i täten blev rätt enkla att ta i slutet då alla var trötta. Körde in med täten som 4:a.

Linjet var inte mycket att hurra för. Planen var att hålla mig ganska passiv de försa 5-6 milen då jag vet att mina ryck ändå inte håller måttet när alla är fräscha på den här banan. De 30 graderna var borta och regnet öste på. De sista milen provade jag några gånger i backen vilket resulterade i utbrytningar där ingen ville dra. Vår Junior/seniorklunga dundrade bara igenom etappen i samlad klunga så det blev en spurt där jag slutade 8:a. Det ända positiva med spurten var att jag kört på fälgen sista 200 meterna då jag fick punka! Tur i oturen kan man säga. Slutade 5:a i sammandraget. Hörs till helgen då det blir tävlingar i Kinnekulle bland annat. Lookin forward to it.    

      

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar