Sidor

torsdag 26 januari 2012

Tröttaste cykelgymnasiet.

Det börjar bli lite av en vana nu. Trötta ben innan passet, ännu tröttare ben efter passet. Egentligen var jag trött redan i Tisdags (Distans + Velodrom), därefter följde det tuffa onsdags- skidpasset och idag lite intensiv velodromträning med lite eliminering och andra tävlingsmoment.

Just på elimineringen brukar jag köra mitt eget race, bokstavligen. Taktiken går enkelt ut på att ligga först hela tiden, och försöka göra av med så lite kraft som möjligt utan att de andra vill köra om. Taktiken gör det nästan omöjligt att vinna, men det ger oftast en bra placering. Idag gick det ganska bra då jag slutade 3:a. Slagen av Benny och Pontus: som var den enda som förstod att det var bäst att ligga bakom mig hela tiden. Han lyckades också vinna idag. Vi var uppskattningsvis runt 15 st.

Efter passen sitter vi nästan alltid och stirrar planlöst i omklädningsrummet, nu är det värre än någonsin...

Imorgon blir det lite TestCykel-intervaller.

Den enda muskeln jag inte är trött i är käken, det känns jäkligt roligt att träna just nu.   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar