Sidor

lördag 21 januari 2012

Nya skor?

Jag är hemma i Stockholm i helgen och passade på att
prova (typ alla) skor på Cykelcity, väl där fastnade jag för dom här super-skorna från Australiensiska BONT.

Sulan är 100% carbon och den går att forma i ugnen, med vikt på 240 gram par.

Trots att jag kände mig lite som Kalle anka i dom så blev jag grymt imponerad, framför allt av den grymt styva sulan som faktiskt kändes mycket styvare än Specialized S-Works!

Skon har en speciell form med carbon även några cm upp runt om skon som ger grym stabilitet.
Jag kan bara föreställa mig hur skönt dom skorna kan sitta efter en formgjutning!

2 kommentarer:

  1. Du Hannes, har ett par röda Bont a-one till salu för en tusenlapp om du är sugen. Även dessa gjutbara och styva som satan. Aldrig använda pga att de är för korta för mig... Storlek 42,5

    SvaraRadera
  2. Jo, dom skulle ha suttit fint.
    Tyvärr har jag storlek 44...

    Tack ändå!

    SvaraRadera