Sidor

onsdag 11 januari 2012

Kanonskidåkning med YA-Elit!

Ja, passet idag måste varit bland dom roligaste och jobbigaste passen på skidor jag gjort.

Vi började med lite uppvärmning (ett galet hets-race uppför mördarbacken) Därefter körde vi 6 hårda varv på en slinga på ca 800 meter, med en rejäl stigning som följdes av en för mig svår utförslöpa. Det kändes bra i kroppen, och jag gick ut stenhårt. I tron om att alla skulle släppa, men det var en person som inte gick att hänga av, det var Tärnabys Linn Gustavsson. In på varv två fick jag släppa henne förbi mig också. Och jag tog in lite uppför och tappade utför, och luckan var nästan konstant 5 - 10 meter. Så blev det även in i mål, men jag har aldrig kört mot någon tjej med dom krafterna. Jag mådde ganska illa hela racet.

Därefter följde det roligaste av allt, stafett. Men det var ingen fysiskt krävande bana, snarare lössnö och oregelbundna spår här och där. Till och med lite slalom runt dom karaktäristiska Falun-portalerna.
Det var: Jag(ingenVidareTeknik), henrik(medGrymTeknik), jenny Rissveds(ocksåBraTeknik) och alexandra(TyplikaBrateknik) som körde mot 3 andra lag. Blev mycket roliga täta dueller och krasher. Vi körde 2 st omgångar.

Ser fram i mot nästa vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar