Sidor

lördag 22 augusti 2015

Nere på jorden igen

Nja, det där gick väl inte enligt plan direkt. Kermis i Vinkt idag. 12 mil och kantvind i stort sett hela tiden då banan gick avlångt!



Jag kände mig inte helt oväntat lite gubbseg inledningsvis, men det släppte efter ca 20 km och jag kände mig riktigt stark idag så länge vi fick vara kvar på banan. Tyvärr satt jag och sov lite grann ute i gruskanten. Redan efter 2 varv gick en grupp på sex stycken iväg och det var tyvärr en sån där grupp man drömmer mardrömmar om. Det pratades om att de tillsammans hade kört in 60 segrar bara i år. Sex stycken tröskelmoster helt enkelt. Bak i klungan tappade vi en hel del folk. Jag täppte några luckor men ingen större kris i benen idag. Jag tyckte jag hade koll på gruppen. Men efter ca 50 km håller jag blicken på killen framför lite för många sekunder och när jag väl förstår vad som sker har jag inte modet att försöka täppa 100 meters luckan solo. Gruppen stannar av och efter några varv halvhjärtat lagtempo blir vi målflaggade. Flaggan kom lite som en överraskning för mig och jag kände mig inte riktigt färdigtävlad för idag...

kantvindskörningen kändes lite ringrostig idag de första varven, men tog sig sedan. Och jag hittade ganska ofta en fin liten elak lucka nära diket när klungan gick på ett led. Det är hemskt vad elak man kan vara i den här sporten!

Resultat

Som tur är kommer det nya chanser redan imorgon då jag tävlar i Puurs över liknande distans.  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar