Sidor

måndag 13 augusti 2012

Vasan!

Har ju faktiskt glömt bort att skriva om cykelvasan. Den var som vanligt enormt kul och det enda negativa var om möjligt den läbbiga potatisalladen efteråt, OCH seedningen förstås! Jag fick nämligen inte ställa upp i tävlingsklassen för att jag inte kör några andra långlopp. 1:a motionsledet blev det, försökte pressa upp tempo direkt för att köra in så många som möjligt. Det gick väl också helt okej, det var väl bara det att vi bara var två st, typ 8 mil av hela vasan!! Vid Oxberg tvingades jag lägga ner draghjälpen pga kramp som vanligt. Körde med ett rätt tight vätskeschema som tog ut sin rätt. Som tur är så hade jag med mig ett monster till draghjälp. Han drog sista 3 milen i 35 och vi blåste om alla möjliga "tävlingsåkare". Sluttiden blev 3.03,30 h.
31.1 km/h
95 km
Gillar inte riktigt att jag inte kom under 3 h, men känns endå helt okej. MEN det absolut jobbigaste av allt måste endå vara att jag inte är snabbast i Äppelbo!!!?!?!! En viss cyklist/fiol/husbyggare/fd downhillgubbe är 2 min snabbare!! Ett oerhört tufft nederlag. Katastrof rättare sagt!
Revanschen kommer.

2 kommentarer:

  1. Tack för sällskapet Hannes

    Det var pefekt att åka med dig, du var ju kartläsare iom att du kört innan, lycka till med din cykelsatsning

    Vh Christer

    SvaraRadera