Sidor

måndag 27 augusti 2012

Svealandsmästerskapen med guld.

En bra dag och en katastrofdålig dag.

Vi fokuserar på lördag!

Tempo 20k:

15 km platt/kuperat tempo, sista 5 km med en 3 km backe!
Planen var helt enkelt köra på tokfort hela tiden och öka i backen och vinna över alla andra. Jag gick ut hårt och kände att farten fanns och att benen var bra! Dom var så bra att jag höll på att krocka i kravallstaket i den ända svängen på hela banan... Vid vändpunkt möter jag Bengtsson som startat 1 min före och jag bedömer oss som ungefär lika. Strax efter vändpunkten möter jag Fåglum som i princip har kört in 1 min på mig och kört in Dahlberg. Får tvinga upp farten ännu mer! Finbenen håller i sig tillbaka också, men med 5 km kvar blir jag uppåkt av Fåglum. Han kommer in i backen 30 meter före mig, och jag får då för mig att jag ska hålla luckan hela backen! Det känns bra i början men jag förstår nånstans att jag inte kommer att hålla 30 km/h uppför hela backen. Tyvärr så spränger jag mig istället för att släppa tidigare och jag får ge mig efter ca halva backen. Jag försöker sedan lida så mycket som möjligt över det brantaste och sjukaste partiet av backen och jag känner mig riktigt långsam resten av backen. Sista km består av nedförsbacke följt av en lika lång slakmota, vägen går som ett U runt campingen. I slakmotan hittar jag fin fart igen! Men sista 500 blir ändå såklart hemska. Tiden blir 31,42 min och jag vinner Svealandmästerskapen, i tempo! Att jag fick stryck av Götalandsåkarna skiter jag i :)

Resultat

Har tyvärr ingen STARVA fil ifrån detta kanonlopp utan har bara en ifrån det värdelösa men lite kort fakta:

Distans: 20 km
Tid: 31,43.2 min
Snitt: 38,2 km/h



Det bästa är trots det inte mästartröjan, utan att känslan och farten var bra.

Linje typ 70 km eller liknade:

Benen var idag som förbytta mot lördag, kände mig inte normal någonstans. Taktiska missar i combo med dessa ben blir aldrig bra.

#1 missade/orkade inte gå med i utbrytningen som alla i hela välden kunde lista ut skulle hålla. Som jag vet att jag normalt kan gå med i.  
#2 Släpper iväg en cyklist i backen på väg upp mot mål.
#3 Blir förbannad och tappar fokus på loppet.

Blev ändå 2:a i svealand, men loppet går ändå till historian som det sämsta i år tillsammans med min kollaps i Halmstad i våras.... Inte så kul det, men helgen har ändå varit kul. Bättre en grym och en kass, än två halvdanna.

Resultat 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar