Sidor

torsdag 7 april 2016

Scheldeprijs beloften pics

Mäktiga foton från i onsdags. Fotograf  Glenn Hofkens 

Tävlade igår i Sheldeprijs och idag i Evergem interclub respektive 1.12B. Bilderna nedan från Scheldeprijs. Är rätt nöjd med det racet. Försökte gå iväg inledningsvis. Vi har gått om spurtare i laget och jag har ingen lust att spurta. Vill vara med och ha kul under större delen av racet. Att gå iväg under första timmen visade sig dock vara megasupersvårt då det dröjde länge innan någon grupp fick utrymme. Jag jobbade skift i täten utan framgång. Långa jävla rakor och medvindar gjorde första delen rätt seg. Det kostade på med gav inget annat än kort tid i rampljuset. Efter 40 km skulle vi dock köra småvarv inne i Shouten. Ni som såg world tour scheldeprijs vet hur varvet gick. Vi körde sex varv där gånger 16km. 2km pavé och ett ganska långt kantvindsparti längs med en kanal.



 Jag kände mig avslappnad och smidig på pavén och klen i kantvinden. Stark i övrigt på varvet. Det är ju så att man av olika anledningar känner sig oförklarigt sämre eller bättre på vissa partier i varvlopp. 10 mil in går Lotto u23 upp och skickar på längs med kanalen. Klungan splittras och 15 man har lucka ner till min grupp nr två. Hur det ser ut bakom har jag ingen aning om men gissar på minst två grupper till. Vi är tre stycken från laget i tvåan och ingen i tät. Vår galne spurtare Jelle vill att vi ska gå upp och kötta så det är vad vi gör. Vi är typ fem som går runt två från mitt lag ink mig själv då. Läget ser lite småtaskigt ut in över upploppet men någon kilometer senare börjar det bita. Tätgruppen stretar emot lite extra men det är redan för sent. Vi är 50 meter bakom nu och jag får äran att ta den sista förningen. Vi är nu tre stycken i en förstagrupp på kanske 50 st. Nu är det bara ett par varv kvar. Det är spännande och jag försöker välja rätt hjul när attackerna börjar igen. När det plingar i klockan är det Jeff från laget som har turen (styrkan) att gå med i den avgörande utbrytningen. Vi stannar av lite där bakom och vi förbereder oss för spurt. Jag försöker göra ett uppdrag själv åt Jelle. Benen känns bra och vi tar sista svängen på hjul fem. Jelle har ingen toppendag men går in 8:a i klungspurten och 22:a totalt. Team mate Jeff Martens chockar alla och tar en riktigt imponerande 11:e. Jag rullar jag in 32:a. 7:a i lagtävlingen av totalt 25 lag. Helt klart en bra dag för oss. Nu till själva bilderna...         



Finare lagpresentation

Feeding zone. Killen framför mig körde för övrigt i Canadensiska landslaget. Coolt med lönnlöv i Belgien!

Från starten?

Nånstans på småvarvet

Drinking zone
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar