Sidor

tisdag 16 februari 2016

Bruges op fiets

Styrde skutan mot huvudstaden idag. Liksom gårdagen i solsken. Sol men kallt. Det är strax under tre mil till bryssel city från min dörr och det är med belgiska mått mätt andra sidan landet...


 Passet var ungefär likadant uppbyggt där jag höll mig kring 180 - 240 watt mestadels i bocken och med inlagda spurter lite här och var för att preppa benen inför tävlingarna som kommer.

Vårsol

Glas är snyggt


Tankar om Bryssel: En fräsch och välmående stad. På ytan. Blev överraskande besviken på stadsplaneringen för cyklister som faktiskt inte ens håller Stockholmsmått. Det märks vilka som styr Bryssel och inte fan är det green pece. Snarare makt, olja och pengar. Cykelvägar ibland ocyklingsbart smala och hopplöst sammankopplade. Inte sammankopplade alls ibland. Trefiliga fyrvägskorsningar med prioriteten att få över så många motorfordon som möjligt på kortast möjliga tid. En jävligt otrevlig, ohälsosam och otrygg stadsmiljö om ni frågar mig. Nu ska jag inte gnälla mer om det. Helhetsintrycket av själva stan var trots allt riktigt trevligt men nästa besök blir nog inte by bike.  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar