Sidor

söndag 21 februari 2016

Avklarad tävlingspremiär

21 februari och jag är igång! Riktigt skönt. Fick med mig framför allt ett jättepositivt besked idag och ett gäng mindre bra. Om vi ska börja med det roliga så var det sättet jag trampade idag. Om vi ska ta det mindre roliga grejorna så kan jag rada upp dem här: 

Mentalt inte med i leken
Taktisk katastrof
Dålig tajming
nonchalant
Otur...   

Har vill jag vara med.
Vi tar det från början. Dagens tävling var årets första tävlingshelg i Belgien och av någon anledning inleddes racet med en obligatorisk "träningsrunda" på 9 mil på två led. Ganska trist tryckte Hannes.

Redo för 9 mil klungcykling. Jippieeeeee. 


Efter sisådär 2-3h "träning" återvände vi till startplatsen och fick 10 min att byta om till race. Sju mil med lite backar och sånt väntade och det blåste på riktigt hårt ute på fälten! Vi drog iväg och jag var väl först och främst inställd på hur mina nya ben skulle kännas efter alla goda tecken under försäsongen. Benen kändes som tur var ungefär lika bra som jag hade kunnat hoppas. Jag satt behagligt ute i strängen bra bit under tröskel och kunde ta mig fram när plats gavs. Igångdragen på 80 procent. Fanns alltid en-två växlar till.  Efter ca 7km tog jag mig fram till tät och tänkte väl blanda mig i racet lite mer på riktigt. Jag ser Veranclassic åkaren (i grönt till vänster på bilden) resa sig upp och ladda på men min kropp är som förlamad. En liten grupp går iväg ute på åkrarna. Jag sitter nästan precis bakom när detta sker och förstår efter några sekunder att segern nog smet iväg där. Frustrerande. Sätter in en stöt ganska omgående men klungan följer på ett led. Jag avvaktar ett ögonblick igen och ser grupp nummer TVÅ gå iväg mitt framför nosen. Jag stöter, klungan följer. Så var dom borta...

En  minut på 600 watt. 


Moralen går ner en aning efter varv två. Jag får galna idéer och kör alldeles för mycket alldeles för länge. Det är kul att kunna dra sönder och dra hårt i spets. Kul men meningslöst. Trött blir jag tillslut också. Efter att jag lyckats missa en tredje grupp är vi tilllslut bara 7st kvar i min grupp. Före/efter kalla det vad ni vill. Vi var nånstans på banan! Vi blir avplockade med placering som man får om man inte är jättedålig utan bara lite kass. I bästa fall går man i mål på riktigt men tävlingar som idag var det bara 11 av 70 st som fick göra det. Jag fick placeringen 30. Sådär kul. Bra uppvaknande och det var ett viktigt race av den anledningen. Fantastisk känsla i benen. Mycket få stunder jag behövde gå 100% idag när det inte var självförvållat. Vilket det i och för sig var rätt ofta. Om en vecka börjar allvaret och då är det 150km interclubtävling som väntar. Spännande.   

  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar