Sidor

lördag 17 januari 2015

4,6 tusen



Day of madness. Jag och Jesper slog på stort och utnyttjade dagens ljusa timmar maximalt idag. Dvs vi cyklade mellan kl 8 och 17.

Jesper, pigg som en mört efter 11 av dagens 176 km.  

HC 1 av 4 avklarat.
Aningen mindre pigg. Kraftfullt helkroppssprätt i brant backe. 

Efter lite över 4 timmar smet vi in på en lokal restaurang i den tighta bergsbyn Ceriana. Vi bjöds på tip-topp service, mat och sällskap. Italien från sin bästa sida helt klart. När vi tagit farväl av våra nyfunna vänner i Ceriana (hela restaurangen ink kock) bar det av igen. 


Efter den lilla incidenten i Poggio (se film ovan) + lite lunch var Jesper åter i slag. Här med en after-lunchattack. 

Lyckligt ovetande om vad som komma skall. 

Det sista HC-berget bjöd på 1300 meters gain, Jag fick för mig att jag skulle försöka dra upp Jesper till en bra tid i ett strava-segment. Det kändes som en bra idé då.


Tiden efter mitt lilla uppdrag och Jespers urladdning blev betydligt krispigare. Inte bara marken under oss. 

Väldans jobbigt hade vi det. 
Till och med cykeln väggade. 

   
1500 meters höjd toppen av Monte Ceppo. 4200 höjdmeter avklarade och bara 5 kuperade mil hem. 



Härifrån och hem blev saker och ting allt mer luddigt. Hem kom vi i vilket fall. I lagom middagstid.  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar