Sidor

lördag 23 februari 2013

Rapport från Kortvasa

Första skidtävlingen är nu klar, satsade rätt hårt och hade som mål att gå under 1,40h. Detta blev lite för svårt då jag gled in under skylten på tiden 1.52,22 h. Svårt att avgöra om jag blev mer trött i huvudet eller i kroppen då jag ägnade större delen av loppet åt att skrika motionärer ur spåret. Jag har lite svårt att förstå hur vissa kan tycka sig höra hemma i "snabb" spåret när de åker passgång i gångtempo, men så blir det när man startar i näst sista grupp.



Jag öppnade loppet stenhårt och tappade lite i slutet, men låg fortfarande på jämna 16 km/h loppet igenom. Jag kan nu också tala om en gång för alla att inte heller kortvasan är helt platt. jag klarade mig utan fäste men jag tror inte mina glidvalla-kunskaper gav mig så stor fördel som jag kunde haft, känns ju rätt jävligt när någon gubbe som promenerar vertikalt ändå glider jämnt med mig utför. Självförtroendet på startfältet var det som sagt inget fel på då i stort sett alla typer åkte i snabb-spåret till vänster. Vid Eldris blev jag rätt förbannad då exakt HELA spåret var fullt med folk, som blockerade mig. I sådana lägen är det bara att ta svärden i högsta hugg och köra en Wassberg. Jag tycker ändå jag var för "snäll" mot dessa nu i efterhand, jag borde varit brutalare. Då det var 500:e meter står: Left = Fast, Right = slow. Åker man i 5 km/h i vänsterspår när högerspåret är rent får man räkna med att det kan dyka upp en ilsken skogshuggar-cyklist från äppelbo bakom.

De flesta var trots allt snälla i spåret och trots den obehagliga smärtan som spreds genom kroppen sista 7 km så är jag inte det minsta sugen på att hoppa över detta nästa år. Har faktiskt plan på att höja insatsen och köra 45 km "halvvasan" nästa år. Självklart ska jag staka utan fäste.

I morse kändes det som om mina skuldror blivit överkörda av ett lok, men det tar sig. Körde 3 h cykel idag och lyckades nog pricka in första vårdagen då det var 4-5 grader varmt och sol stundtals.  

       

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar