Sidor

fredag 23 december 2011

Grymt snabb distans med proffsJoel

Redan när jag steg upp på morgonen förstod jag att det skulle bli ganska tufft idag. 2-3 grader, duggregn och småblåsigt.
Jag mötte upp Joel vid Rosenhill och vi gick ut med målet att köra ca 3 tim 30 km/h i snitt. Eftersom vi båda körde med 300 dubbar i vardera däck så tog jag för givet att målet inte skulle kunna uppnås...

Det började också med kraftig sidvind, som övergick till motvind. Hela tiden regnade det.
Det gick ändå på i högt tempo vi turades om att bomba i backarna, i klassisk Fredrikshof-anda. Men eftersom vi i princip är bra på samma saker så blev det nästan aldrig lucka för någon. 
Efter ca 5 mil svänger vi in mot Ösmo och vi får nästan total medvind! Grymt.

Efter 6-7 mil börjar jag känna mig lite småsliten, Joel blir glatt överraskad. Han lägger sig direkt i tempoställning och börjar superbomba. Jag krymper ihop bakom och ser förskräckt hur mätaren stiger, först till 40 km/h sedan 45, och till sist är vi nästan uppe i 50 på platten innan han efter 2 km går åt sidan. Sedan tror han att jag ska dra!? Det gör jag i ca 200 meter.  

Jag känner sedan hur väggen är nära, men samtidigt känner jag också hur duschen närmar sig. Det ger mig krafter och jag klarar mig precis, efter 7,7 mil svänger Joel hemåt och jag har ca 2 km kvar hem. 

Jag ser sedan att vi snittade 30km/h prick! Det var inte lätt direkt, grymt kört av proffsJoel.

Snitt: 30 km/h
Distans: 79,6 km 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar