Sidor

torsdag 29 december 2011

Distans med Håland och Håland

Distans 4 timmar lugnt, var planen för idag. Jag mötte upp Joel och Arne Håland vid Rosenhill och Arne hade rundan klar.
Vi körde mot Tungelsta och in vid Ådran, därefter åkte vi mot Tyresö. Där Alex Gingsjö körde om oss, och jag höjde farten direkt för att komma ikapp. Han vek tyvärr av nästan direkt, pressen blev för stor.

Efter ca 1,5 timme nådde vi Brevik med fantastiskt kurviga, smala och branta vägar. Eftersom Brevik är en halvö tvingas man tyvärr vända och köra tillbaka samma väg, men det spelar ingen roll.

Därefter tog vi in på en annan smal och rolig väg som senare skulle leda till brandbergen. Efter ca 3 timmar började benen ta slut och det fick vara bra med backattacker för idag. Det kändes inte direkt bättre i benen när både Joel och Arne stoppade i sig massor av bars och sportdryck. Jag körde på 1,5 liter vatten.

Det kändes som om väggen var nära, men benen tog slut långsamt idag. Och i sista backen kunde jag till och med kosta på mig en attack, som proffsJoel täppte ganska omgående.

Distans: 11,1 mil
Tid: 4,05 timmar
Snitt: 27,2 km/h

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar