Sidor

onsdag 1 juni 2016

Tre senaste tävlingarna

Tiden går fort när man har syra. Jag har hunnit med tre starter sedan min pallplats i Merelbeke förra veckan. Ingen av dem har bjudit på någon fullträff men dock en DNF! Den kom i söndagens interclubtävling utanför Bryssel. Regnet öste ner, banan var livsfarlig och bromsarna tog inte. Jag bröt efter typ 4 mil efter krasch nummer 9 för dagen öppnat upp en fin lucka i klungan i utgången på en hal kurva. Jag hatar att DNF:a. Jag hatar det mer än jag hatar cykelbaneparkerade taxibilar i sthlm innerstad. Men i söndags var det rätt beslut. 

Torsdag förra veckan körde jag bland annat tillsammans med flanderns nye terminator Marcus Svensson i Drongen utanför Ghent. Bra fält och stenhård tävling. Jag försökte vara med på så mycket som möjligt och lyckades faktiskt etablera en liten grupp i loppets slutskede. Jag blir tyvärr utspelad av mina utbrytare och tvingas i skam vänta in klungan igen. Väl i klungan går Jaco (australiensiska landslagsgruppen stationerad i europa) upp och kör in utbrytningen och vi spurtar tillslut om det så med facit i hand spelade det inte så stor roll. 

Från gårdagen i Schellebelle. Slitigt.
Igår var det race och idag är det nytt race. Jag känner mig seg som fan. Behöver spurta mer igen på träningarna. Återigen var målet en utbrytargrupp. Jag hade gärna sett att vi stack iväg omgående och höll hela vägen in. Sen skulle jag solo attackera från utbrytningen likt merelbeke fast solo då. Sen skulle jag vinna osv osv. Jag var med på allt som rörde sig första varven. Lite väl mycket för jag blev trött(?!). I tävlingens mittenskede hade jag en enorm mental svacka då jag missade en bra grupp. När jag ryckte upp mig med 4 mil kvar körde vi in alla i utbrytningen utom två. Återigen en australiensare i tät. Sista varvet var vi loss med tio och det såg ut som om vi skulle göra upp om sista pallplatsen men sen sa det bara pang och så var klungan eller det som var kvar av klungan ikapp igen. Det slutade i en galen spurt med mycket svängar. Bra för mig som inte kan spurta. Jag tog mig in 20:e plats. Rätt nöjd med det med tanke på att jag led något fruktansvärt och täppte oändligt antal luckor. Framför allt luckor i bakre delen av tävlingen vilket tar på psyket så det är inget jag rekommenderar. 

     
I eftermiddag är det dags igen! Nya fräscha konkurrenter och jag. Kanske kan jag ha lite tur och komma iväg i en mindre grupp idag och förbättra 20:e platsen från igår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar