Sidor

fredag 9 oktober 2015

Lågsäsong, nytt jobb, nytt lag. Cykelproffs på riktigt?

Det har reagerats en del på mina senaste Strava-aktiviteter. Okej! 10 mil per dag i Stockholms innerstad brukar väl inte fylla mitt flöde i normala fall... Jag har nämligen hittat drömjobbet. Cykelbud givetvis. Jag sover gott om natten och får göra det jag älskar + att jag får betalt för det också. Återstår att se om jag klarar belastningen rent fysiskt som det innebär att cykla så pass hårt och länge redan i oktober samt resten av vintern. Det är ryck och knyck hela dagarna som gäller i stan och det är en spännande och väldigt utsatt tillvaro i den täta trafiken.

Ny adress 2016

Tankarna på en ny klubbadress väcktes så sent som i april i år. Med andra ord var det inget svårt beslut att lämna UC Monaco. Att cykla som satsande U23 cyklist i sydeuropa är inget jag skulle rekommendera till någon ung cyklist. Missförstå mig inte. Jag älskar Italien. Men av andra anledningar än deras utvecklingsverksamheter inom idrott och cykel. Jag kan verkligen njuta av träningsmiljöerna, av maten och vardagslivet. Jag har lärt känna vänner för livet, lärt mig språket och bakat Gnocchi.

Efter min sejour i Belgien i somras föddes tanken om en flytt till nästa år. Jag togs om hand med passion, erfarenhet samt respekt. Det tilltalade mig mycket. Lag fanns det gott om och det gällde att sondera terrängen noggrant. Jag stod länge och velade mellan olika alternativ, men i slutändan var valet lätt och jag valde ett lite mindre lag med ett nationellt belgiskt program. Jag har även ambitionen om att krydda det redan välfyllda programmet med andra äventyr när det passar. Jag kommer ha en större frihet nästa år Tävlingsmiljön och det oerhört täta tävlingsprogrammet borde utveckla mig som cyklist och förhoppningsvis skapa förutsättningarna för en betydligt bättre säsong rent resultatmässigt. Laget Team Thielemans de Hauwre är baserat i Merchtem i Östflandern och planen är att jag ska bege mig ner till cyklingens förlovade land i februari någon gång. Blir kul detta!

Närmast kommer jag ladda tävlingsbatterierna och fokusera på att försöka bli en riktigt grym budare. Det går sakta framåt.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar