Sidor

måndag 8 juni 2015

DNS på sydfranska mästerskapen

Nej, sydfranskt medborgarskap innehar man väl inte. Därmed utdelades startförbud till halva UC Monaco under lördagens tävling. Kändes sådär minst sagt. Jävligt amatörmässigt att vi inte kan ha koll på såna saker.

Svartrace utan nummerlapp uppskattades faktiskt inte alls av kommissarien. Men jag fick väl ett par mil med mig hem i alla fall. Fantastisk tävling i övrigt med start och mål nordväst om Grasse. Kändes ovant att inte behöva lida för att sitta kvar i klungan. Behöver mer av den varan känner jag. Cykla långsammare alltså.

Jag hade annars sett fram emot tävlingen dels för att vi har haft ett par veckors tävlingsuppehåll och dels på grund av min nedtrappning av träningsbelastningen den senaste tiden som förhoppningsvis ska ge mig någon typ av form igen. De senaste fem månaderna har varit på tok för hårda. Jag kan inte göra annat än erkänna att jag fallit i samma grop som så många andra före mig i liknande situation utomlands. Jag kan skratta mig lycklig att jag lyckats hålla mig på rätt sida gränsen tills nu. Kan liksom inte komma ihåg senast jag hade en formtopp på tävling. Tror den senaste kom under Kinaresan i höstas. Fick inte testa mina ben fullt ut i helgen men tycker väl mig ändå kunna tyda vissa framsteg de senaste dagarna i form av pang pang. Återstår att se resultaten på tävlingarna men jag känner mig i princip 100% säker på att det här är rätt väg att gå.

Då logistik inte är syd-europas signum är det högst oklart var jag kommer köra nästa helg. Helt klart är dock att jag den 16:e juni kommer bege mig hem till  finsverige igen med Solleröloppet, SM och annat smått och gott. Ser otroligt mycket fram emot det!

 



     

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar