Sidor

torsdag 18 december 2014

Breaking news...

Då var det klart, UC Monaco heter mitt nya lag till 2015!

Den här chansen gick inte att tacka nej till, och är det absolut bästa alternativet om jag vill nå min fulla potential inom cyklingen. Jag har ju blivit en riktigt "veteran" på de svenska tävlingarna vid det här laget med hela 2-3 säsonger så det känns mycket motiverande att få prova mina ben på tävlingar med terrängen jag är skapt för. Att få möjligheten att bo kvar i den här regionen även efter slutet av mars känns inte heller det speciellt tråkigt i skrivande stund.

Hela processen har gått från inget till allt på ca 2 veckor så det har egentligen inte varit någon speciellt segdragen process om man ser till det stora hela. En förutsättning för ett klubbyte för mig tillsammans med den sportsliga satsningen är att laget ger mig positiv energi. Jag kände redan första träningen att gänget fungerar bra tillsammans med mig. Att nästan hela laget inklusive ledningen är födda i Italien gör saker och ting lite lättare för mig kultur och språkmässigt.

Härnäst väntar ett härligt jullov på ca 2 veckor. När jag kikar i träningskalendern ser jag till min fasa att minst 2 st distanspass skall genomföras (!!!) medans jag är hemma i Sverige. Vi får se hur det blir med den saken..

Foto: Union Cycliste de Monaco 
Det var allt för nu, ni kan räkna med att mer info kommer dyka upp på den här bloggen den närmsta tiden men tills dess:

A dopo e buon natale di Bordighera.   

Ciao

1 kommentar: