Sidor

onsdag 18 september 2013

24 h check!

Första dygnet av min 108h långa fasta är avklarat och jag måste säga att första dagen har varit lång. Mycket lång. Men även bra då jag faktiskt gjort en hel del upptäckter om mig själv som jag inte visste innan.

T.ex. Trodde jag inte att jag skulle vara så nervös på morgonen. Att vakna på morgonen med lätt hunger och veta att nästa frukost kommer om 96 h på söndag morgon kan lätt få dig att vilja vika ner dig. Som tur är har jag faktiskt inte haft speciellt svårt att avstå från att äta mat.

Med fastan kommer dock en rad intressanta drag fram hos dig själv som du inte känner igen. Så fort lukten av mat mötte mig idag ryckte jag ofrivilligt till för att kolla upp vad det var som luktade så gott. Fast än jag visste att min "middag" (apelsinen) inte skulle komma fören kl 19.00. Hungern går i vågor och ibland kommer tomhetskänslan i magen men ibland glömmer jag helt bort att jag vill äta.

Mitt blodsocker är just nu ganska lågt och har varit det hela dagen. Det har gjort mig lite lugnare och coolare än vanligt. Man skulle kunna tro att min mentala förmåga skulle vara kraftigt nedsatt men faktum är att jag känner mig väldigt alert. En av fördelarna med lågt blodsocker är att nervositet och andra spänningar sjunker anmärkningsvärt mycket. Jag gjorde t.ex. min bästa övningskörning någonsin för några timmar sedan. Jag bara klev in i bilen helt lugnt och levde i nuet. Det finns inte kolhydrater nog att vara nervös. Jag körde manöverbanan som en kung!

Överhuvudtaget är det väldigt skönt att slippa tänka en massa. Livet känns väldigt enkelt just nu! Hungrigt men enkelt.

Min fysik har inte heller den svikit idag. Jag tror inte jag skulle plockat hem någon 2 min prolog i svanesund nu på kvällskvisten direkt men uthålligheten finns definitivt där.

Fortsättning följer!

Har än så länge INGA planer på att lägga av så jag tänkte försöka släpa mig iväg ut i livet i morgon också. Jag har än så länge inte gått ner något i vikt och jag sitter och funderar på hur min hjärna kommer prestera imorgon då den bland annat ska få plugga italienska! Jag ska även ut och jogga i 30 min vilket kan bli intressant...
         

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar