Sidor

onsdag 8 augusti 2012

MTB med Tompa

Nu inför Vasan är det acklimatisering som gäller! med andra ord så är jag på plats i nya hembyn Äppelbo. Här hittar man med lätthet förjävligt branta och långa backar. Äppelbo äger alla andra små byar i trakten.

Stack ut på tur med Downhill Tompa och Erik på lite hårdpass idag, 2 st 4 min race + Distans med naturliga backintervaller och stundtals okörbara stigar. Som inte var ett dugg okörbara för Tompa, men ändå.

På racen lyckades vi pricka in exakt samma tid på båda heaten. Jag var 10 sek efter på tiden 3.53 min. Därefter styrde vi bort mot bergen! Stack upp till två fäbodar med kor på vägen. Därefter följde en totalt brutalt teknisk stig ;-) Följt av en slingrig nedförsbacke där jag hängde med Tompa ca 5 meter. Själv tyckte jag att jag körde livsfarligt snabbt. I nästa 20 % backe gjorde jag däremot processen kort med honom och lyckades då ta bergspris Nr 2.

Blev tillslut ca 2,30 h med ett enormt lågt snitt. Mountainbike känns riktigt gött just nu, och det är tur det med tanke på att man nu tvingas köra in 15 min på Öijer och gänget.... Informationen om seedningskravet har liksom inte nått fram till mig.

På lördag smäller det!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar