Sidor

måndag 2 april 2012

Benen är igång...


Första bombarpasset sen Mallorca med Pontus idag!

MallorcaBenen är äntligen tillbaka, det tog rätt så kort tid vilket känns bra. Idag var det också premiär för Pontus quarq wattmätare på sin nya Scott Fo1l. Idag var tydligen inte Falun sådär jättesugen på att höja våran motivation med finväder... Hagel/snö och motvind var träningens rubrik.

Medan Pontus lekte lite med wattmätaren och tyckte watt. Så körde jag 10 st all out intervaller á 30 - 60 sek, som resulterade i syra.... vilket var meningen. Så det var bra! Skönt att ha genomfört ett jobbigt pass exakt som man tänkt sig.

Jag kan passa på att säga att Bont Vaypor-skor INTE är varma i + 3 grader. Jag kan konstatera att dom med grym precision kyler ner exakt hela foten, carbonsulan fungerar som en kylsten.  

Nu laddar jag inför torsdag då det blir 1.30 h kvalite på morgonen, följt av en liten tur på ca 12 mil till äppelbo, troligtvis blir det motvind också.


Här kommer ett par bilder från Mallis! Det kommer mera...

 Lars Åke på en klippa sista dagen.


Cykelranden på mitt biffiga ben.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar