Sidor

onsdag 23 november 2016

Landslagslägret, team, uppstartsläger och ett o annat bud

Tjo!

Livet i offseason går som på rälls. Inte för att jag åker speciellt mycket tåg då för jag cyklar mest hela tiden. Mycket kravlös cykling. Kravlös cykling är bland de bästa en kan ge sig på den här tiden på året, enligt mig. Det är mil som ramlar in i benen helt utan mentalt slit. Gratis träning. Det har nu gått snart två månader sedan mitt sista race säsongen 2016!

 
Tiden går fort och snart är det 2017.. En säsong jag går in i med en motivation jag inte haft sedan juniortiden. Jag kan stolt meddela att jag kommer tävla för Ryska Posten racing team 2017. I helgen ska vi upp till Falun och jag ska "äntligen" få varva i trärondellen igen. Det enda som lockar är väl att få spendera tid med grymma vänner samt att jag kanske, eventuellt kan få cykla på velodromen med min egen snygging på bilden ovan. Annars räknar jag med att bli körd sönder och samman av alls vår track king Jacob Wihk och kanske tacklad till döds av Preben Larsen.




Eftersom jag inte har annat än kul den här tiden av året var jag nere med landslaget i Båstad i helgen. Det speciella med lägret var väl att samtliga landslag i idrotten cykel fanns representerade på ett o samma ställe. Det var en helg att minnas med sand i kalsongerna, mil i benen och mat i magen.

Post megavurpa på skånsk is. Bossen går igenom alternativen. Alt ett: Åka hem och mysa Alt två: "Harden the fuck up" - "Whaaat" sa vi och cyklade ett par timmar till.

Det finns ett antal kännetecken för att man är påväg till ett "offseason camp" där det första märkbara är det bedårande vädret.
 Nu är det bara månaden kvar till jul! Glöm inte bort att det är sen den riktiga misären börjar!

Ciao

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar